Gothic-egy igazi RPG

Gothic 1 Gothic 2 Gothic 3

Az intro végignézése után Xardas tornyában találod magad. Õ nagyjából elmondja, hogy mi történt, és ad egy küldetést (Innos szeme). Próbálj meg mindent megtudni tõle, amit csak lehet, aztán már kezdõdhet is a játék. A párbeszéd befejeztével kezdõdik az Elsõ Fejezet.

Elsõ Fejezet

Elõször is járd be a tornyot. Olvass el minden könyvet, amit az állványokon találsz, és szedj össze mindent a ládákból és a polcokról. Ha mindent jól csináltál, most van 150 XP-d. Készítsd be a Vastag ágat közelharci fegyvernek (a tárgylistán bal egérgomb, ezzel a tárgy háttere pirosra vált, és megjelenik mellette egy piros 1-es szám), majd a földszinten húzd is elõ ('Space' vagy '1'), és gyakorolj vele egy kicsit. Ha már úgy érzed eléggé elsajátítottad a mozdulatokat, indulj el a toronyból kifelé vezetõ úton. Hamarosan egy tóhoz érsz, melynek túloldalán egy vízesés látható. Az úton egy birka legelészik. A tóparton egy goblin lóbálja a fegyverét, elõ tehát a vastag ággal, és öld meg. Ha megvan, indulj el a tóparton balra, és a fák alatt néhány tárgyat, köztük egy íjat és nyílvesszõket találsz.

Menj vissza a goblinhoz, és indulj a másik irányba a tóparton. Itt egy barlangot találsz, menj is be rögtön. Egy újabb goblin után a járat elágazik, elõször menj balra. Itt már kicsivel nehezebb dolgod lesz, ugyanis a folyosó végén egy teremben három goblin vár. Ha jó idõzítéssel csinálod, akkor el lehet csalni õket, de ha eleget gyakoroltál, akkor megverheted õket egyszerre is. Ha netán sérülsz, akkor a csata után próbáld meg elõször a gyógynövényekkel, illetve az ételekkel gyógyítani magad. A gyógyitalokat és a gombákat hagyd lehetõleg utoljára, ezeket csak akkor használd fel, ha más megoldás nincs. A teremben a ládákból aranyakkal és tárgyakkal leszel gazdagabb.

A bal oldali járat hamarosan ismét elágazik, ezúttal állj meg az elágazás elõtt. Ha elnézel jobbra, már látni fogod a fiatal földrablókat a szomszéd teremben. Ketten vannak, és elég kemény ellenfelek ezen a szinten. Semmiképp ne harcolj velük egyszerre, elég könnyû az egyiket kicsalni. Ha jól idõzítesz, megúszhatod akár sebzõdés nélkül is, de ez nem könnyû. Ha sebzõdsz, ismét próbáld a gyógynövényeket és az ételeket elõször.

A másik járaton egy völgybe jutsz, ahol elõször is összefutsz Lesterrel, aki egy tábortûz mellett üldögél. Mindegy mit mondasz neki, de mindenképpen küldd el Xardashoz. A völgyben több szörny is van, fõleg patkányok és farkasok. Ezeket megölve itt meg is lépheted az elsõ szintedet. Próbálj meg a szörnyekkel egyesével harcolni, de a gyógynövényeket (legalábbis a két gyengébbik fajtát) minden további nélkül elfogyaszthatod, ha sokat sebzõdsz. Ha minden kötél szakad, bármikor visszamehetsz Xardas tornyába pihenni (az elsõ emeleten van egy ágy). A völgyben van még egy barlang, ahol találsz egy rozsdás kardot, ezt mindenképpen készítsd be, jobb fegyver, mint a vastag ág.

Ha minden megvan, irány vissza a tóhoz és a birkához. Az út a toronyból folytatódik a tó mellett, itt mindjárt meg is villogtathatod az új kardod egy farkasnak és két goblinnak. Ha bárhol erszényeket találsz, azokat rögtön használd a felszerelés ablakból, általában arany van bennük. A goblinok után nem sokkal egy lépcsõ van az út jobb oldalán, ennek az alján egy bandita áll õrt. Amint odaérsz, leszólít, és megkérdezi, honnan jöttél. Mondd neki, hogy a hegyekbõl, és amikor be akar csalni a barlangba (megölnek, ha bemész), kérdezz rá, hogy ki keres téged, illetve ki akar beszélni veled. Kösd az ebet a karóhoz, és semmiképpen ne menj be a banditával a barlangba, de ne is hagyd ott (válaszd mindig a középsõ opciót). Mondd meg neki az igazat, hogy a bányavölgybõl jöttél, és így már megtudhatod tõle, hogy ki az, aki keres téged. Fizess neki 10 aranyat az információért, majd kérd el tõle a képet is. Ezután már nyugodtan megölheted, és intézd el a társait is a barlangban. Kaptál egy küldetést a névvel együtt, erre még késõbb visszatérünk. A banditák nem túl nehéz ellenfelek, de ketten már elég könnyen megvernek, három ellen pedig csak a biztos halál vár. Egyesével végezd ki õket, ha kell, fuss elõlük, amíg már csak egy üldöz. A barlangban van egy ágy, itt mindjárt ki is pihenheted magad.

Ahogy kifelé jössz a banditák barlangjából, állj meg az elsõ lépcsõfordulóban. A bal oldali sziklafalra fel tudsz mászni, tedd ezt. Menj egyenesen egy kicsit, át a fák között, majd amint tudsz, fordulj balra, egy kis fennsíkra. Ha jól csináltad, akkor most a bal oldaladon sziklafal van. Kövesd ezt a sziklafalat, amíg el nem érsz két húspoloskához, akik egy csontváz mellett mászkálnak. Miközben megvered õket, már valószínûleg látni is fogod a varánokat kicsit távolabb egy mélyedésben. Õket most még ne támadd meg, mivel késõbb még vissza kell jönnöd ide, és a varánok most egyébként is túl erõs ellenfelek lennének. Jól jegyezd meg viszont, hogy hogyan jutottál ide.

Menj vissza az útra, és indulj tovább rajta. Menet közben gyûjts össze mindent, amit találsz, és ölj meg minden szörnyet az út mentén. Nemsokára találni fogsz egy Innos oltárt, ezt egyelõre hagyd figyelmen kívül (az áldozatokat összeszedheted, ha szükséged van rájuk), majd ezután az út jobbra kanyarodik egy sziklánál. Ahogy haladsz tovább, rövidesen egy elágazáshoz érsz, ami mellett Canthar ül egy padon. Beszélgess el vele, de utasítsd el az ajánlatát, nincs rá szükséged. Vegyél tõle egy serpenyõt, és fordulj le jobbra az úton.

Kövesd az utat, egyenesen Lobart tanyájához, és beszélgess el Lobarttal. Mondd neki, hogy a földmûvesekkel vagy, és kérdezd meg, mi a helyzet. Kérdezz meg tõle mindent, majd jelentkezz nála munkára. Addig ne vedd meg a munkásruhát, amíg itt nem teljesítettél minden küldetést. Lobart pajtájában alhatsz az ágyakon.

Küldetés: Répaszedés

Elég egyszerû feladat, össze kell szedned Lobart kertjében a 25 répát. Mind a pajta melletti kertben van.

Küldetés: Vidd a répákat Hildának

Hilda Lobart házában, a tûzhely mellett áll. Neki kell a répákat odaadnod.

Küldetés: Hilda serpenyõje

Hilda, miután a répákat leadtad neki, megkér, hogy vegyél neki egy serpenyõt. Oda is adja a serpenyõ árát, de mivel már megvetted, nem kell menned sehová, csak add oda neki.

Küldetés: Lobart munkaruhája + Küldetés: Egy üveg borért

Lobart hajlandó neked eladni egy munkaruhát. Kezdetben 70 aranyat kér érte, de ha megcsinálod a megfelelõ dolgokat, akkor végül odaadja 30-ért is. Elõször is csináld meg az elõzõ három küldetést. Ha ez megvan, keresd meg Maleth-t a répakert mellett. Beszélj vele, és mondd meg neki, hogy megölted a banditákat. Menj át az út másik oldalán lévõ földekre (amik Lobart háza mellett vannak), és keresd meg Vino-t. Beszélj vele, mondd, hogy munkát keresel, és õ kérni fog tõled egy üveg bort. Mivel most kaptál hármat Maleth-tõl, nyugodtan azonnal oda is adhatsz neki egyet. Ezután már mehetsz is Lobarthoz, aki a 30 arany kifizetése után beküld a házba, hogy most már kiveheted a ládájából a ruhát (elõbb is kiveheted, de akkor amint legközelebb Lobart meglát, vissza kell adnod, vagy megtámad a háznépével együtt). A többi dolgot se hagyd a ládájában, és a pajtában is találsz két erszény pénzt.

Miután mindent magadhoz vettél, gyorsan vedd is fel a paraszti öltözéket, a semminél sokkal jobb. Keresd meg és intézd el Lobart tanyája környékén a szörnyeket, majd mivel Maleth-nél kaptál egy újabb küldetést, irány a város kapuja.

Küldetés: Bejutás Khorinis városába

Mivel Maleth már elmondta, mit kell tenned, cselekedj úgy. Közelítsd meg a kapunál álló õröket a paraszti öltözetben, majd amikor rákérdeznek, hogy mit akarsz, mondd azt, hogy a kovácshoz jöttél.

Amint bent vagy a városban, Lothar, egy lovag, rögtön leszólít. Kérdezz meg tõle mindent, amit akarsz, aztán indulhatsz is tovább. Menj egyenesen a fõutcán, egészen a kovácsmûhelyig. Itt fordulj balra, a kikötõ felé, és kövesd az utat egészen addig, míg az út jobb oldalán meg nem látsz egy cégtáblát, amin a 'Fogadó az Egylábú Manóhoz' felirat díszeleg. Vigyázz, mert a fogadó bejáratánál egy Moe nevû fickó áll, aki ha meglát, megpróbál lehúzni rólad 50 aranyat, illetve ha nem adsz neki, jól ellátja a bajodat. Õ egyelõre túl nagy falat, menj az út bal oldalán, és nem fogsz neki feltûnni. Menj le egészen a partig, és indulj el jobbra a part mentén. Szinte azonnal leszólít valaki: Lares. Üdvözöld, mint egy régi ismerõst, majd biztosítsd arról, hogy nem felejtetted el Lee-t. Kérdezz meg mindent, amit akarsz, de mindenképpen kérdezd meg, hogy hogyan jutsz Onar tanyájához. Lares felajánlja, hogy elvisz egy darabon, ezt gyorsan fogadd el, és már indulhatsz is. Moe közelében ismét menj az út másik oldalán (õt nem veri meg helyetted Lares).

Kövesd Larest ameddig vezet, próbálj meg minden szörnyet megöletni vele, ha kell csald õket az útra, Lares megtámadja õket, amint meglátja. A Lares által megölt szörnyekbõl is megkapod az XP-t, ami ebben az esetben tulajdonképpen ingyen van. Az út egy helyen egy híd alatt megy át (itt van két vakondpatkány, és egy barlangban még kettõ), itt találod az eddigi legjobb fegyvert: a Farkasfogat. Ugyanitt találsz egy saját serpenyõt, ezzel a tûzhelyeknél a nyers húsokat tudod megsütni.

Ezt érdemes is mindig megtenni, mert a sült hús nemcsak többet gyógyít, hanem többet is ér. Lares egy tavernánál fordul vissza, ide mindjárt be is mehetsz. Beszélj Orlannal, a fogadóssal, és vedd meg tõle a páncélt. Ha nincs elég pénzed, add el a felesleges fegyvereidet (ezt egyébként is megteheted). Ha mindent a leírás szerint csináltál, akkor most kis híján 3. szintû vagy, de ennyit a legközelebbi bármelyik szörnyért kapsz.

Ha felveszed az Erõ gyûrût (ld. kicsit lejjebb), akkor menj a kaszárnyába, és ott egy ládában találsz egy toronykulcsot. Ez a kulcs azt a tornyot nyitja, amelyik Harad kovácsmûhelye, és Matteo boltja között van, Itt találsz egy Nemes Rövidkardot.

A fogadóban vett páncél, a Nemes Rövidkard, és a korábban talált Rövidszárú íj a legjobb felszerelés a játéknak ebben a szakaszában, illetve ezek azok, amiket tanulás nélkül is használni tudsz.

Megjegyzés: A rövidszárú íj helyett találhatsz egy Vadász Nyílpuskát, de ez az északi erdõben van, és hacsak nem menekülsz el elõlük, akkor vagy egy csapat wargot (2), vagy egy csapat ragadozót (3) kell elintézned, hogy hozzájuss, nem is beszélve a négy varánról, akik õrzik.

Innen két lehetõséged van. Megpróbálhatod elõször a küldetéseket teljesíteni, vagy elõször a térképet járod be. A küldetéseket részletezem késõbb, de a térkép bejárásához csak tanácsokat tudok adni. A szigeten található ellenfelek nehézsége a fent említett felszereléssel, tanulás nélkül (a nehezekkel csak annak éri meg szenvedni, aki újra akarja játszani a játékot, és minél kevesebbet szeretne többször megcsinálni):

  • nagyon könnyû: patkányok, vakondpatkányok, zombi (ha jól csinálod, nem tud megütni)
  • könnyû: farkasok (warg nem!!!), vérszívó legyek, földrablók, banditák (változó)
  • kicsit nehéz: goblinok, lopakodó, banditák (változó)
  • nehéz: goblin csontváz, varán, tárnarák, fekete goblin (csak egyesével)
  • nagyon nehéz (megoldható, de szinte csak lõfegyverrel): warg, gyenge csontváz, csontváz
  • lehetetlen ezen a szinten: ork, elit ork, ragadozó, sárkányrabló, árnyékfutó, troll, fekete troll

A legjobb megoldás, ha megcsinálod az összes küldetést, amit tudsz, és utána deríted fel a térképet, de csinálhatod egyszerre is a két dolgot. Jó ötlet lehet az is, hogy közvetlenül azelõtt deríted fel a térképet, hogy elkezdõdik a Második Fejezet. A fenti erõviszonyok nagyjából végig igazak, de ahogy erõsödsz, mivel az Életerõd nõ, egyre könnyebb lesz megölni az átlagos szörnyeket. Sajnos a nehezek végig igen nehezek maradnak, ezen csak a jobb vértezet fog tudni segíteni, de az elmondható, hogy pl. az orkokat, illetve a ragadozókat meg lehet ölni még az elsõ fejezetben, de csak óvatosan és egyesével.

A térképet lehetõleg mindig nappal járd be, mivel éjszaka sok szörnyet már csak akkor fogsz meglátni, amikor megtámadnak. Ez különösen igaz az erdõkre. Ha mégis éjszaka indulsz neki, próbáld meg gyakran elõvenni az íjadat, így már viszonylag messzirõl megláthatod, hogy merre vannak az ellenfelek. Ahol ágyat találsz, ott általában tudsz reggelig aludni, és akkor folytatni a felderítést. Amint megengedheted magadnak, vegyél egy térképet, nagy hasznodra lesz!

Próbálj meg mindenkivel mindenhol beszélgetni, néha igen hasznos segítséget tudnak nyújtani. Miközben a küldetéseket csinálod, jó eséllyel meg fogod kapni a következõ küldetéseket:

  • Bejutás a kolostorba
  • Felvétel a Milíciához
  • Felvétel a Zsoldosokhoz

Ezen küldetések egyikét fogod majd megcsinálni ahhoz, hogy csatlakozz valamelyik csapathoz. Amennyiben tudod elõre, hogy kihez akarsz csatlakozni, akkor nyugodtan megpróbálhatod befejezni ezeket a küldetéseket, de ha még nem döntöttél, vagy újrajátszó mentést akarsz csinálni, akkor semmiképpen ne fejezd be ezeket a küldetéseket, még akkor sem, ha tudod, hogy mit kellene csinálnod hozzá.

Hasznos tárgyak a térképen kezdõknek

  1. Menj ki Khorinisbõl a keleti kapun, és indulj el a Taverna felé. Félúton megtalálod a lépcsõt a bal oldalon, ami Akil tanyájához vezet. Menj fel rajta, és amikor felérsz, rögtön fordulj balra. Menj végig visszafelé a sziklafal tetején az út fölött, amin a városból jöttél. A párkány végén találsz egy adag cuccot, amiben van két nagyon hasznos gyûrû (+5 Erõ; +5 Védelem fegyverek ellen)
  2. Szintén a keleti kapun a másik irányba indulj el, és menj végig a szerpentinen a világítótorony felé. Ahol az utat egy másik, másmilyen út keresztezi, fordulj le jobbra, és menj végig ezen az úton, egészen a hegy tetejéig. Itt találsz többek között egy gyûrût (+10 Mana).
  3. A térkép északkeleti részén láthatsz egy piramis ábrát. Ha odamész (a legerõsebb ellenfelek ezen az úton goblinok lesznek), és fel tudsz menni a piramis tetejére, akkor találsz ott egy ládát. Ha van Zárnyitás képzettséged, akkor itt találod a játék egyik legjobb egykezes fegyverét, egy Orkmészárlót.

Küldetés: Bejutás a Felsõvárosba + Küldetés: Tanítvány Khorinisban (Khorinis)

Annál a kapunál, ahol elõször jössz be a városba Xardas tornya felõl, megtalálod Rupertet, Matteo tantványát. Beszélgess vele, és tudj meg tõle mindent, amit lehet. Ezzel megkapod az elsõ küldetést. Menj be rögtön az épületbe, ami mellett Rupert áll, és beszélj Matteoval. Miután õt is kifaggattad, megkapod a második küldetést. Meg kell nyerned mind az öt mesterember támogatását ahhoz, hogy valamelyikük a tanítványává fogadhasson. Az öt mesterember: Matteo a kereskedõ, Bosper a vadász, Thorben az ács, Harad a kovács, és Constantino az alkimista. A második küldetés teljesítésével egyben az elsõt is megoldod. A mesterek küldetései, amiket teljesítened kell:

  • Matteo és Gritta
  • Prémek Bospernek
  • Az istenek áldása
  • Egy óriási kihívás
  • Constantino növényei

Ezek közül az utolsó csak akkor kell megcsinálnod, ha az alkimista tanítványa szeretnél lenni, egyébként elég a beleegyezését kérned, nem nagyon érdekli a dolog. Ha minden megvan, menj a választott mesterhez, és jelentkezz tanítványnak. Bosper az állatbõröket veszi meg tõled nagyon jó áron, Constantino a gombákat, míg Haradnak a saját készítésû kardokat adhatod el. Az alkimista bárkinek jó választás, de a másik kettõhöz inkább akkor érdemes beállni, ha amúgy is megtanulnád, ami a pénzkereséshez kell (tehát Haradot akkor válaszd, ha egyébként is meg akarsz tanulni kovácsolni, Bospert pedig akkor, ha meg akarod tanulni a bõrök/prémek kinyerését). Amint tanítvány vagy, egyben a város polgárává is válsz, tehát szabad elõtted a Felsõváros.

Megjegyzés: Ha univerzális mentett állást akarsz csinálni esetleges újrajátszáshoz, akkor nem biztos, hogy ezt a küldetést megéri teljesen megcsinálni. Ha mégis szeretnéd befejezni, akkor az alkimista a legjobb választás, mert így semmit nem kell megtanulnod ahhoz, hogy pénzt csinálhass.

Küldetés: Matteo és Gritta (Khorinis)

Matteo azt a feladatot adja, hogy szerezd vissza a pénzét Grittától. A hölgyet a Thorben mögötti házban találod, beszélj vele. Miután elsírta az élettörténetét, szakítsd félbe, és kérdezd meg hol a pénz. Mivel nem akarja odaadni, két lehetõséged van. Vagy kifizeted helyette, vagy mondd meg neki, hogy adja el a ruháit. A másodikra észhez tér, és kiperkálja a pénzt, ezt vidd el Matteonak. Ne felejtsd el elolvasni a könyvet Gritta házában (+25 XP). Ha ezt a küldetést vérontás nélkül teljesíted, akkor Thorben 200 arany ellenében hajlandó megtanítani neked a Zárnyitás képességet.

Küldetés: Prémek Bospernek (Khorinis)

Bosper elküld, hogy hozz neki 6 farkasprémet. Ehhez meg tud tanítani a bõrök/prémek kinyerésére. Farkasok szinte mindenhol vannak a szigeten, ha megtanultad a képességet, akkor minden nehézség nélkül össze tudod szedni neki a 6 prémet. Ha nem akarod a képességet megtanulni, akkor egy kicsit szaladgálnod kell a térképen. Dragomir táborában, a Tavernától nem messze találsz 3 farkasprémet egy sátorban. További 4 van egy másik sátorban, Onar háza mögött, Pepe-tõl nem messze (Pepe ad is egy küldetést, hogy ölj meg itt néhány farkast), illetve két további prémet találsz a Taverna emeletén, az egyetlen kulcs nélkül is nyitható szobában.

Küldetés: Az istenek áldása (Khorinis)

Thorben akkor egyezik bele, hogy bármelyik mester tanítványa legyél, ha megkapod az istenek áldását. Beszélj vele, mondd, hogy munkát keresel, majd mondd azt, hogy hívõ vagy. Egy vízmágus és egy tûzmágus áldására lesz szükséged. Menj Vatrashoz, és kérj tõle áldást. Meg fogja kérdezni, hogy ki vagy és honnan jössz. Mondd az igazat (1. sárkányok fenyegetik a várost, 2. Xardas mondta, 3. fogoly voltál), ezzel megkapod az áldását. Innos áldását kétféleképpen is megszerezheted. Beszélhetsz Daronnal a piactéren, de az õ áldása 50 aranyba kerül. Jobban jársz, ha kimész a városból, és elindulsz Onar tanyája felé. Kicsivel a Taverna elõtt az út elágazik, és egy útjelzõ tábla hirdeti a Kolostorhoz vezetõ utat. Menj arra. A hegyek közé érve az út bal oldalán találni fogsz egy szentélyt, itt találod Isgaroth-t, a tûzmágust. Kérd az áldását, és ezt ingyen is megkapod. Ugyan ez nem kerül bele a naplóba, de a célnak megfelel, menj vissza Thorbenhez, és kérd, hogy tanítvány lehess a mestereknél.

Küldetés: Egy óriási kihívás (Khorinis)

Beszélj Haraddal, a kováccsal, és mondd neki, hogy munkát keresel, majd hogy nem vagy naplopó. Erre kiböki, hogy azzal tudod ezt bebizonyítani, ha hozol neki egy ork fegyvert. Erre két egyszerû módszer is van. Ha kimész azon a kapun, amelyik Lobart házához visz, és elfordulsz jobbra a kapunál, egy erdõbe jutsz. Itt több más szörny között egy ork is van, ha ezt elcsalod a város kapujához, akkor az õrök megölik. Vedd el a fegyverét, és már mehetsz is vissza Haradhoz. A másik lehetõség, hogy a másik kapun mész ki, és balra fordulsz, a világítótorony felé. Itt az út egy szerpentinen vezet fel, ne erre menj, hanem az út alatt, a sziklafal mentén a völgyben. Találni fogsz itt egy barlangot, amit banditák és húspoloskák laknak. Rögtön az elsõ teremben van egy ork fegyver, ezt vidd vissza Haradnak.

Küldetés: Constantino növényei (Khorinis)

Constantino háza Harad mûhelye és Vatras szentélye között van egy kis utcában. Beszélj vele, és ragaszkodj hozzá, hogy az õ tanítványa akarsz lenni. Erre ad egy listát, hogy a rajta szereplõ növényekbõl hozz neki 1-1 darabot. Az elsõ hatból mostanra már valószínûleg van nálad, és ezek elég gyakoriak is ahhoz, hogy ne kelljen rájuk külön kitérni. Menj el Zurishoz a piactéren, és kérdezd meg, honnan szerzi az italait, majd hogy szerinte Constantino hol gyûjti a növényeket. Kövesd is az útmutatását, hogy megtaláld a többi növényt:

  • Sárkányfû: ahogy kimész a keleti kapun, fordulj balra az úton, de ne az úton menj, hanem attól egy kicsit balra. Szinte azonnal ráakadsz a sárkányfûre. Ha kicsit tovább mész erre, akkor itt találhatsz gyógygyökeret és tüzes gyökeret is.
  • Goblin bogyó, Királyszár: Lobart háza mögött van egy kõkör, ennek közelében mindkettõt megtalálod.
  • Ragadozófû, Földigyopár: a keleti kapun menj ki, és fordulj jobbra. Az út egy erdõn visz keresztül, de a bal oldalon az erdõben van egy jól elrejtett barlang. Ha megállsz a barlang bejáratával szemben (ne menj be), akkor a bal oldaladon, az emelkedõn van mindkét növény. Ha kicsit hátrálsz, felrohanhatsz oda. A fenyõ tövénél vannak. Amint megvagy, irány Constantino, és add le neki a növényeket (néhányat egyébként ezek közül késõbb meg fogsz venni tõle).

Küldetés: Bandita rajtaütés (Khorinis)

Beszélj Hakonnal, a fegyverkereskedõvel a piactéren. Ha kikérdezed, elmondja, hogy idefelé jövet banditák rabolták ki Akil tanyájának környékén. Jelentette a városi õrségnek, Pablo foglalkozott is a dologgal, de nem jutottak semmire. Keresd meg Pablo-t, és kérdezd ki a Hakont megtámadó banditákról, mire elmondja, hogy valahol az erdõben tanyáznak. Menj ki a keleti kapun, és indulj el a Taverna felé. Az egyik útjelzõ táblánál találsz egy lépcsõt balra felfelé. Ez vezet Akil tanyájához, menj arra (ha már ott vagy, segíthetsz Akilnak megölni az õt fenyegetõ zsoldosokat is). A lépcsõ tetején egy útjelzõ mutatja a világítótoronyhoz vezetõ utat, erre kell menned. Amint beérsz az erdõbe, látni fogsz egy sziklafalat a bal oldalon. Ezt kövesd az út mellett, és hamarosan találsz egy barlangot. Öld meg a banditákat (egyesével nem nagy ügy), és a ládájukban találsz egy furcsa halat. Ezt használd a felszerelés ablakból, és olvasd el a levelet, amit találsz benne. Menj vissza Hakonhoz, és mondd meg neki, hogy megölted a banditákat. A küldetésnek ezzel vége, de még azért valamit meg kellene tenned. A levél alapján menj le a kikötõbe Halvorhoz, a halkereskedõhöz, és mutasd meg neki a levelet. Fogadd el az ajánlatát, add vissza neki a levelet, és ne add fel a milíciának. Ha akarod, akkor akár fel is adhatod (ekkor ne add vissza neki a levelet, mert az a bizonyíték), de nem éri meg az a pár arany.

Küldetés: A kereskedõk aranya + Küldetés: Egy találékony tolvaj (Khorinis)

Keresd meg Jora-t a piactéren, aki elmondja, hogy valaki kirabolta. Rengarura gyanakszik, de nem tudja bebizonyítani. Ajánld fel a segítségedet, aztán menj Rengaruhoz. Vágd a képébe, hogy õ lopta el a pénzt, erre elkezd menekülni. Rögtön szólítsd le még egyszer (ha nem sikerül, akkor kövesd, és beszélj vele, amikor megáll). Kérdezd meg ki õ, majd gombold le róla a pénzt. Fenyegesd meg, hogy felnyomod a milíciánál, de végül hagyd futni. Menj vissza Jora-hoz, és add vissza a pénzét, a kérdésére pedig feleld azt, hogy a tolvaj meglógott.

Küldetés: A hamis küldönc + Küldetés: Baltram szállítmánya (Khorinis, kikötõ)

Ha még nem tetted meg, itt az ideje, hogy elintézd Moe-t a kikötõi kocsma elõtt. Miután megverted, menj be, és beszélj Kardiffal. Ha az elõzõ küldetést megcsináltad, akkor fizess neki kétszer 10 aranyat, és elõször kérdezd meg, hogy hol találsz munkát, majd pedig azt, hogy hol találsz 'speciális' munkát (ha Halvornak is visszaadtad a levelét, akkor könnyen lehet, hogy nem kell fizetned ezért a küldetésért, menj rögtön Nagurhoz!). Erre átküld Nagurhoz, aki így már hajlandó beszélni veled. Fogadd el az ajánlatát, és menj át Baltramhoz a piactérre. Õ egybõl elõáll az ajánlatával, fogadd el ezt is, és irány Akil tanyája. Beszélj Akillal, és megkapod a csomagot. Menj vissza Nagurhoz, add le a csomagot, majd menj el a fogadóba, és aludj másnapig. Mire ismét visszamész Nagurhoz, õ már túladott az árun, és kiperkálja a részedet. Ha még nem tetted meg, fejezd be teljesen az elõzõ két küldetést, majd beszélj Kardiffal. Õ megemlíti, hogy valaki keresett, amíg nem voltál itt, és hagyott egy üzenetet, hogy a Halvor halkereskedése mögött vár rád. Ne kérdezz semmit, menj oda, és keresd meg Attilát. Beszélj vele, és õ ad neked egy ajándékot (egy kulcs a csatornarendszerhez). Menj ki a vízpartra, és kövesd azt jobbra, egészen a kikötõ végéig (van ott egy emelõszerkezet). Ha ott lenézel, látni fogsz egy bejáratot, ami mellett két fáklya ég folyamatosan. Ott a csatornarendszer bejárata, mostantól szabadon mászkálhatsz arra is.

Küldetés: Canthar ajánlata (Khorinis)

A piactéren Canthar leszólít, és megkér, hogy végezz el egy feladatot neki. Megteheted, hogy nem vállalod el, de ez késõbb 500 aranyadba fog kerülni, tehát nem biztos, hogy megéri:). Ad egy levelet, amit Sarah árui közé kell becsempészned, majd feldobnod Sarah-t Lord Andrénál. Beszélj Sarah-val, és kérd, hogy mutassa meg az áruját. Add el neki a levelet, és már mehetsz is Lord Andréhoz a fejpénzért. Canthar akkor is ezt a küldetést adja, ha korábban elfogadtad tõle a belépési engedélyt, de ha nem, akkor most felajánl egy fegyvert is (Hajóács fejszéje).

Küldetés: A bolond Fellan (Khorinis, kikötõ)

Keresd meg a kikötõnegyedben Alwint, aki egy padon üldögél a háza elõtt. Szólítsd meg, és mindjárt elkezd panaszkodni, hogy valami bolond folyamatosan kalapál a környéken. Ha felajánlod, hogy segítesz az illetõt elhallgattatni, akkor hajlandó neked ezért fizetni. Egyezz bele, és a háza mögött megtalálod Fellant, aki érdekes módon éppen kalapál:). Beszélj vele, de mivel ennek nem sok haszna lesz, ránts fegyvert, és a változatosság kedvéért jól kalapáld el. Amikor magához tér, mondd meg neki, hogy fejezze be a kalapálást, majd menj vissza Alwinhoz a pénzedért.

Küldetés: Alrik kardja (Khorinis, kikötõ)

A kikötõben, a raktárház mögött találod Alrikot, a párbajmestert. Beszélj vele, és hívd ki egy párbajra (ezt csak dél és este között tudod megtenni, és 50 aranyba kerül). Lásd el a baját, de ne kutasd át, és a fegyverét se vedd el. Amikor magához tér, kifizeti a jutalmad. Hívd ki még egyszer, mire azt mondja, hogy jobb fegyver nélkül nem harcol veled újra. Nemrég eladta a kardját Jorának a piactéren, azt kell visszaszerezned neki. Ezt elmondja korábban is, de akkor még nem kapod meg a küldetést. Ha teljesítetted a 'Kereskedõk aranya' küldetést, akkor Jora ingyen visszaadja a kardot, egyébként fizetned kell érte. Vidd vissza a kardot Alriknak, és ha akarsz, küzdj meg vele újra (ezúttal nehezebb dolgod lesz). Alrik mostantól tanít egykezes harcra.

Küldetés: A kísérlet (Khorinis, kikötõ)

A kikötõ déli részén találod Ignaz-ot, az alkimistát. Amint szóba elegyedsz vele, megkér, hogy próbálj ki neki egy 'Felejtés' varázstekercset. Fogadd el az ajánlatot, és menj a fogadóba. Nézz körül, és bizonyosodj meg róla, hogy senki nincs éppen az ajtó környékén, majd ránts kardot, és - tudom, nem szép dolog, mert nõ, és ráadásul fegyvertelen:) - verd meg Hanna-t. Amikor magához tér, szólítsd meg, de mivel nem hajlandó beszélni veled, használd rajta a 'Felejtés' tekercset. Ezután újra beszélhetsz vele, mintha mi sem történt volna. Menj vissza Ignaz-hoz, és jelentsd neki a sikeredet. Mostantól tanulhatsz nála Alkímiát. Erkölcsösebbek választhatnak erõsebb célpontot is, a lényeg, hogy egyedül legyen, senki más nem láthat meg. Ha már van bejutásod a Felsõvárosba, ott betöréssel is kísérletezhetsz.

Küldetés: Banditák Jack világítótornyában (Khorinis, kikötõ)

Keresd meg Jacket a kikötõben, és kérdezd meg, mit csinál a városban. Elmondja, hogy a világítótoronyban lakik, de mivel azt banditák foglalták el, ezért már jó ideje nem volt otthon. Ezek a banditák most még erõs ellenfelek, de amint van egy jobb vérted, kifüstölheted õket. Ha meghaltak, menj vissza Jackhez, és küldd haza.

Küldetés: Információ Garvellnek (Khorinis, kikötõ)

Beszélgess Garvellel a kikötõben, és õ megbíz, hogy szerezz neki információt arról, hogy miért vannak a Lovagok a városban. Mivel ilyen információt elég sok helyen kapsz, idõnként nézz vissza Garvellhez, hátha tudsz neki valami újat mondani. A küldetést csak a harmadik fejezetben tudod befejezni, amikor már tényleg tudod, mit keresnek itt a Lovagok.

Küldetés: Földmûves veszélyben (Akil tanyája)

Ha beszéltél Sarah-val a piactéren, akkor tudod, hogy Akil tanyáját éppen kifosztják a Zsoldosok (a küldetés független Sarah-tól, ha nem beszélsz vele, akkor is megoldhatod). Menj a tanyára, és beszélj Randolph-fal. Ezután beszélj a Zsoldosokkal, de ne hagyd magad elküldeni. Ha így teszel, akkor megtámadnak (jó eséllyel nem téged, hanem Akilt). Öld meg õket (ebben a tanya lakói is segíteni fognak, igencsak össze kell szedned magad, hogy te kapd az XP-t), majd beszélj Akillal a dologról, de ne kérj pénzt. A feladathoz segítségül hívhatod a város kapujától Mikát is, de ennek nincs sok értelme.

Küldetés: Ürítsd ki a korsód egy hajtásra (Taverna a Halott Hárpiához)

Menj be a Tavernába (a térkép közepén, az útelágazásoknál), és beszélj Rukharral. Õ felajánl neked egy sörivó versenyt, de mivel 'neked erre nincs idõd', keresned kell valaki mást, akire fogadhatsz. Menj Akil tanyájára, és beszélj Randolph-fal. Õ hajlandó lenne benevezni, de legutóbb elveszítette az összes pénzét egy ilyenen, és egyébként is gyanakszik, hogy Rukhar csal. Elmondja, hogy ki kellene cserélni Rukhar ládájában (közvetlenül ott van Rukhar mögött) a borókaitalt egy üveg vízre, akkor sokkal nyugodtabban állna ki. Pihenj valahol éjfélig, és menj vissza a Tavernába. Mivel Rukhar ilyenkor a bejárat elõtt ül egy padon, menj oda a ládájához, és cseréld ki benne a borókaitalt egy üveg vízre. Beszélj rögtön Rukharral, és mondd meg neki, hogy Randolph benevezne ellene. Fogadj 100 aranyban, majd menj vissza Randolph-hoz, és adj neki pénzt, hogy benevezhessen. Menj vissza a Tavernába, és hallgasd meg Orlan siránkozását, hogy a verseny nem tesz jót az üzletnek, majd pihenj valahol 3 napot. Menj, és zsebeld be a nyereményedet Rukhartól, majd beszélj Randolph-fal, õ is visszaadja, mit adtál neki 

Küldetés: Dragomir számszeríja (Taverna a Halott Hárpiához)

A Tavernától indulj el Onar tanyája felé, és fordulj le az elsõ elágazásnál balra. Ez szinte közvetlenül a Taverna mellett van, és csak egy irányba (Onar tanyája) mutat itt irányjelzõ tábla. Ezen az úton menj egy kicsit, és egy vadásztábort találsz, itt van Dragomir. Beszélgess vele, és elmondja, hogy elhagyta a számszeríját északon, egy kõkörnél, ahol élõhalottak voltak. Indulj el azon az úton, ami mellett a vadásztábor van. Elég sokáig kell menned rajta, de szerencsére nincsenek elágazások. Nagy sokára el fogsz érni egy tó partjára, ahol egy elágazás is van, fordulj rajta balra. Erre találod Grimbaldot, aki egy újabb elágazásnál áll, itt is menj balra. Az út egy furcsa fényekkel teli erdõbe vezet, itt van a Napfénykör, és Dragomir számszeríja is. Az élõhalottakat két goblin csontváz képviseli. Vidd vissza a fegyvert Dragomirnak, és vedd át a jutalmadat.

Küldetés: Az éhes vadász (Onar tanyája)

Ehhez a küldetéshez szükséged lesz egy sonkára, egy kenyérre, és egy üveg tejre. Ha megvannak (ha sehol nem találsz, Khorinisban a piactéren vehetsz), menj Onar tanyájához. Innen délre indulva egy völgyben találod Gromot, a vadászt. Kérdezd meg, hogy tud-e tanítani, és megkapod a küldetést, hogy szerezd meg neki az ételeket. Add oda õket, és már meg is oldottad a feladatot. Grom ettõl kezdve tanít a vadászatra.

Küldetés: Pepe farkasai (Onar tanyája)

Onar tanyája mögött találod Pepét, a juhászt. Beszélj vele, és elpanaszolja, hogy farkasok ritkítják a nyájat, és a zsoldosok nemigen tesznek semmit. Mondd meg neki, hogy elintézed a farkasokat, és tégy is így. A farkasokat Pepe mögött, egy elhagyatott vadásztáborban találod. Ha túl nehéz ellenfelek, próbálj a sátorhoz futni, és felmászni rá, úgy könnyebb megverni õket. Ha megvan, beszélj újra Pepével.

Küldetés: 'Auf's Maul' (Onar tanyája)

Az elõzõ küldetés után Pepe mond valamit Bullco-ról, és ha rákérdezel, elmondja, hogy a fazon nagyon megérett egy pofánvágásra. Ha gondolod, megpróbálhatod elintézni, de valószínûleg jobban jársz, ha késõbbre hagyod. NAGYON erõs ellenfél. Ha van kedved kísérletezni, akkor megpróbálhatod, de közelharcban semmi esélyed ellene. Ha szerencséd van, beragad egy asztalba, és addig lõheted nyilakkal, míg csak nagyon kevés életereje marad, és akkor már meg tudod verni. Vigyázz, a nyilak nem csak KO-t okoznak, hanem megölik, és ezzel nagyon rosszul jársz (mindenki megtámad). Próbálkozhatsz még Onar házának teraszáról is (arról, amelyikre nem vezet lépcsõ), de innen hajlamos hatótávon kívülre futni, vagy esetleg beszaladni a házba. Mindent egybevetve én meg tudtam verni (50+ visszatöltéssel), de csak mazochistáknak ajánlom a játéknak ebben a fázisában. A Harmadik Fejezet végéig bármikor teljesítheted a küldetést.

Küldetés: A Földrablók (Onar tanyája)

Útban Onar tanyája felé az úton összefutsz Fester-rel, aki a földrablók fészkének kifüstölésére készül. Mondd, hogy csatlakozni akarsz hozzá, és segíts neki. Miután megöltétek a földrablókat, kérdezz rá, hogy mi lesz a megállapodásotokkal, mire õ azt feleli, hogy hát így jártál...Ne hagyd magad rászedni, mondd meg neki a magadét, aztán lásd el a baját, és vedd el mindenét.

Küldetés: Baráti Üdvözlet (Onar tanyája)

Beszélj Jarvissal - õ Onar tanyáján, a konyhában ül - és mondd azt, hogy Zsoldos akarsz lenni. Ezután kérdezz meg tõle mindent. Akkor adja rád a szavazatát, ha legalább hármat megversz Sylvio emberei közül (Bullco, Rod, Sentenza, Fester, Raoul). Beszélj Torloffal, és kérdezd meg a párbaj szabályait, majd ennek alapján intézd el a 'szimpatikus' embereket a listáról. Bullco a legnehezebb, ezzel kapcsolatban olvasd el az 'Auf's Maul' küldetést, ha meg akarod próbálni, akkor így két legyet üthetsz egy csapásra. Festert már az elõzõ küldetés végén elverted, de ha mégsem, akkor most tedd meg, õ Sylvio leggyengébb embere. Kezdd el megoldani a Rod kardja küldetést, akkor is, ha nem akarsz Erõt tanulni. Csinálj mindent az ott leírtak szerint, de amikor Rod visszakéri a kardját, NE add vissza:). Erre megtámad, de fegyver nélkül nincs sok esélye. Raoulnak szimplán csak be kell szólnod, és már is mehet a harc. Nem könnyû ellenfél, de kis szerencsével meg lehet verni. Ezzel már megvan a három, de ráadásként megpróbálhatod Sentenzát is megverni, de õ majdnem olyan jó harcos, mint Bullco. Menj vissza Jarvishoz, és jelentsd a sikeredet. Minél több emberét verted meg Sylvionak, annál több XP-t kapsz, de emiatt nem éri meg Sentenzával és Bullcoval szenvedni (25XP/megvert fickó).

Megjegyzés: Ha nem tartózkodsz attól, hogy a játék egy kisebb technikai hibáját kihasználd, akkor mind Sentenzát, mind Bullcot meg tudod verni viszonylag egyszerûen. A pajtában, ahol az ágyak is vannak, van egy hatalmas asztal, ami körül néhány szék is akad. Ha ide becsalod a delikvenst csata közben, akkor megoldható, hogy az asztal körül addig fuss, amíg õ beragadnak a másik oldalon. Még jobb, ha befelé jövet felugrasz az asztalra, mert így rögtön ellentétes oldalon landolsz az alannyal. Elõ az íjat, és lõdd addig, amíg csak nagyon kevés életereje marad (SOK nyíl legyen nálad, mert ha elfogy, akkor bukta az egész), majd menj oda karddal, és vidd be az utolsó ütéseket azzal, így a páciens nem hal meg, csak kiütöd. Ezzel a technikával Sylvio bármelyik emberét elintézheted (Sylvio ebben a fejezetben sebezhetetlen, vele ne is próbálkozz).

Küldetés: Egy csomag kender (Onar tanyája)

Beszélj Cipherrel, aki elsírja, hogy valaki ellopta a kendercsomagját. Bodora gyanakszik, úgyhogy legyen õ a következõ, akivel beszélsz, de nem fogsz tõle semmit megtudni. Beszélj Darral, aki elég gyanúsan viselkedik, de nem mond semmit, úgyhogy verd ki belõle, hogy mit csinált az csomaggal. A kikötõben, a csónakház és a kaszárnya között van egy nagy raktárépület. Menj be, verd meg az õrt, és a nála talált kulccsal nyisd ki a ládákat: az egyikben megtalálod a csomagot. Vidd vissza a csomagot Ciphernek. Ha akarod, feldobhatod Dart, erre Cipher is megveri:). Ez neked +50 XP-t jelent, viszont Dar nem fog rád szavazni, ha a Zsoldosokhoz akarsz csatlakozni. Mivel az õ véleménye nem sokat számít, ez így nem rossz üzlet.

Küldetés: A Zsoldosok tisztelete (Onar tanyája)

Menj be Onar házába. Az ajtó elõtt egy õr megállít, mondd neki, hogy régebbrõl ismered Lee-t. Az elõszobából fordulj jobbra, és a szomszéd szobában megtalálod Lee-t. Beszélj vele, és mondd meg, hogy csatlakozni akarsz a Zsoldosokhoz. Kérdezz meg mindent ezzel kapcsolatban, majd menj ki a házból, és beszélj Torloffal. Kérd, hogy állítson próba elé, majd kérdezz rá, hogy mi a feladat. Két küldetés közül kell választanod. Ha a Zsoldosokhoz akarsz csatlakozni, akkor mindegy, hogy melyiket választod, mert késõbb a másikat is meg fogod kapni. Ha viszont máshová akarsz csatlakozni, akkor válaszd a Milíciás feladatot, mert ez kell egy másik küldetés befejezéséhez. Érdemes egyébként leendõ Zsoldosoknak is a Milíciás küldetést választani, mert a szavazásnál ez sokkal többet nyom a latban, mint a másik. Csináld meg ezen kívül a következõ küldetéseket:

  • Baráti üdvözlet
  • Egy csomag kender

Ha esetleg nem tetted meg, fizesd ki Sentenzának az 50 aranyat. Ha akarsz Erõt tanulni, akkor csináld meg a Rod kardja küldetést is (ha még nem tetted meg). Ezt kihagyhatod, ha a 'baráti üdvözlet' során megverted Rodot. Ebben az esetben csak mondd neki, hogy csatlakozni szeretnél. Ha szükséged van Egykezes illetve Kétkezes fegyveres harcra, akkor tanuld meg valamelyiket 30-ig, és kérd Cord szavazatát is. Ha a 'Baráti üdvözlet' küldetésben megverted Raoult, akkor kérd az õ szavazatát is. A 'Milícia kergetés' teljesítése után kérheted Bennet szavazatát is. Ez így már bõven több mint elég (Cord nélkül is). Beszélj Torloffal, és kérdezd meg, hogy áll a helyzeted a Zsoldosokkal. Ez minden, amit ebbõl a küldetésbõl teljesteni tudsz, ha nem akarsz Zsoldos lenni. Ha igen, akkor a többit lásd késõbb, a 'Felvétel a Zsoldosokhoz' küldetésnél.

Küldetés: Bérleti díj behajtása (Onar tanyája)

Ezt a küldetést Torlof adja: vagy próbaként a Zsoldosokhoz csatlakozáskor, vagy késõbb, ha már csatlakoztál. Menj Sekobhoz, és beszélj vele. Fenyegesd meg, majd mikor rád támad, verd is meg. Miután ez sem téríti jobb belátásra, fenyegesd meg még egyszer, ezúttal már fizetni fog. Nincs is már semmi dolgod, mint jelenteni Torlofnak a sikert.

Küldetés: Milícia kergetés (Onar tanyája)

Ezt a küldetést az elõzõhöz hasonlóan kétféleképpen kaphatod meg. A feladat Bengar tanyájáról elkergetni a Milíciát. Beszélj Bengarral, majd öld meg a két katonát, akik az úton állnak. Beszélj ismét Bengarral, majd menj vissza és beszélj Torloffal.

Küldetés: A hamis földmûves (Sekob tanyája)

Menj át Sekob tanyájára. A bejáratnál Bronko fogad, és le akar rólad húzni 5 aranyat. Ne hagyd magad, lásd el a baját, majd menj Tillhez, Sekob fiához, és kérdezd meg tõle, hogy õ-e a gazda itt. Ezután kérdezz Bronkoról, és ajánld fel a segítséged. Menj vissza Bronkohoz, és mivel már megverted, gúnyold ki, mire visszamegy dolgozni. Menj vissza Tillhez, és zsebeld be a jutalmad.

Küldetés: A tiltott legelõ (Sekob tanyája)

Beszélj Balthasar-ral Sekob tanyáján. Kérdezd a helyzetrõl, majd a szomszédokról. Mondd meg hogy segítesz neki, majd menj át Bengar tanyájára, és beszélj Bengarral. Innen minden attól függ, hogy megoldottad-e a 'Milícia kergetés' küldetést. Ha igen, és már le is jelentetted Torlofnak, akkor megmondhatod Bengarnak, hogy engedje Balthasar-t a legelõre, de ha nem, akkor azt fogja mondani, hogy a Milícia miatt nem lehet.

Küldetés: A Napfényaloé (Sekob tanyája)

Sekob tanyájától északra, egy barlangban találod Sagittát, a boszorkányt. Beszélj vele, és kérd meg, hogy tanítson meg a gyógyfüvek mûvészetére. Csak úgy egyezik bele, ha hozol neki egy Napfényaloét, egy ritka növényt, ami csak a fekete trollok ürülékén nõ. Fekete troll egyetlen helyen van a térképen: északnyugaton. Menj ki a barlangból, fordulj jobbra, és kövesd a sziklafalat. Egy úthoz érsz így, indulj el rajta jobbra. Az út egyetlen helyen ágazik el: egy tónál, itt menj balra, majd amikor megtalálod Grimbaldot, állj meg. Grimbald mögött van egy csapat ragadozó, ezek mellett kell elfutnod, az út, amin állnak, egyenesen a fekete trollhoz vezet. A növény a troll barlangjának bejáratában van, a szörny nem fog észrevenni, ha felveszed. Menj vissza Sagittához, add oda neki a növényt, és mostantól tanulhatsz nála alkímiát.

Küldetés: A tomboló teremtmény (Khorinisi hágó)

A hágó felé vezetõ úton találkozol Gaan-nal, a vadásszal. Ha megkérdezed, hogy megy a vadászat, elpanaszolja, hogy egy veszélyes szörny költözött a területére, amit nem tud megölni. A szörny egy Sárkányrabló, sajnos ezen a szinten te sem fogod tudni megölni. Mielõtt a fejezet végén átmész a kolóniára, próbálkozz meg vele, akkor már valószínûleg elboldogulsz vele. Ha meghalt, keresd meg Gaant a jutalmadért. A szörnyet a sziget legdélebbi részén találod, a hágótól keletre.

Küldetés: A személyleírás és a banditák (Xardas tornya)

A fejezet legelején kaphatod ezt a küldetést, ha az elsõ banditánál nem hagyod magad becsalni a barlangba. Ha végig a középsõ válaszokat választod, végül pedig az igazat mondod neki (a Bányavölgybõl jöttél), akkor 10 aranyért megtudhatod tõle, hogy ki az, aki a fejedet akarja. Kérd el tõle a képet is, majd amikor arra jársz, menj be a banditák táborába, Onar tanyájától délre. Az õrszemnek a hídnál mondd azt, hogy Dexterrel akarsz beszélni, és akkor beenged. Menj rögtön a toronyba, és a földszinten meg is találod Dextert. Beszélj vele, és tesz néhány utalást holmi fekete csuhás varázslókra, de ez minden, amit ebbõl a küldetésbõl ki lehet hozni.

Tanulással elvégezhetõ küldetések:

Küldetés: Bosper íja (Khorinis)

Szükséges tanulás: Zárnyitás

Beszélj Regis-szel, õ Bosper boltjával szemben ül egy padon. Kérdezd meg tõle, hogy történt-e valami érdekes mostanában, mire elmondja, hogy Bospert valaki meglopta, és elvitte egy íját. Menj be Bosperhez, és kérdezz rá az esetre, ezzel meg is kapod a küldetést. Ezt a küldetést csak akkor tudod megcsinálni, ha már van bejutásod a csatornarendszerbe, úgyhogy menj is rögtön oda. Az elsõ elágazásnál fordulj balra, és hamarosan találsz egy átjárót a jobb oldali falban. Egy terembe jutsz rajta, itt van az íj egy ládában, de a láda kinyitásához zárnyitásra lesz szükséged.

Küldetés: Constantino gyûrûje (Khorinis, tolvajcéh)



Szükséges tanulás: Zárnyitás

Cassia elsõ küldetése, hogy szerezd meg Constantino gyûrûjét. Szerezz egy 'Altatás' tekercset, és menj Constantino-hoz. Altasd el, nyisd ki a ládáját, és vedd ki a gyûrût, majd menj vissza Cassiához a jutalmadért. Egy másik lehetõség, hogy megtanulsz lopakodni. Így éjjel belopózhatsz Constantino házába, és kiveheted a ládájából a gyûrût.

Küldetés: Rod kardja (Onar tanyája)

Szükséges tanulás: Erõ (30-ig)

Beszélj Roddal, és mondd neki, hogy csatlakozni akarsz a zsoldosokhoz. Ezután mondd neki, hogy erõs vagy, majd hogy elég erõs vagy, végül hogy márpedig elbírod a kardját. Amikor ezt meghallja, nevetve fogadni akar 30 aranyban, hogy nem vagy elég erõs. Egyezz bele, erre odaadja a kardját. Ha van 30-as Erõd, akkor menni fog, ha nincs, akkor nem. A küldetés csak akkor kerül a teljesített listára, ha meg tudod emelni a kardot. Viszont ezután megteheted, hogy NEM adod vissza a kardját, és bár ekkor ugyan neked ront, fegyver nélkül nincs esélye.

Küldetés: A Vérkelyhek (Khorinis, tolvajcéh)

Szükséges tanulás: Zsebmetszés, Zárnyitás, Lopakodás, Ügyesség (30-ig)

Cassia második küldetése, hogy szedd össze a hat Vérkelyhet, ami különbözõ emberek tulajdonában van a városban. Keresd meg Valentinot (nappal Vatrast hallgatja), és lopd el a kulcsát. Pihenj éjfélig, és irány a Felsõváros (ha ide még nincs bejutásod, akkor ezt a küldetést nem tudod még megoldani). Jobbra az elsõ házba osonj be, menj fel az emeletre, és a ládában megtalálod az elsõ kelyhet. A második ház Valentinoé, az emeleten a lámpa nyitja a titkos ajtót a földszinten. A ládát a lopott kulccsal tudod kinyitni, benne van a második kehely. Menj a bíró házába (megismered arról, hogy egy bírósági õrszem áll elõtte. Az emeleten a bírótól lopd el a kulcsát, majd a kandalló mellett a falra függesztett pajzsban nyomd meg a titkos kapcsolót. A földszinten kinyílt egy titkos ajtó, mögötte a ládában ott a harmadik kehely. Salandril, az alkimista háza mellett a másik házba menj be (ezt inkább nappal, mert éjjel õr áll elõtte). A kandallópárkányon megtalálod a láda kulcsát, a ládában pedig a negyedik kelyhet. Ugyanitt a következõ házban az emeleten találsz egy váltót, miszerint az ötödik kehely Lehmarhoz került. Õ a kikötõben lakik (rögtön az elsõ ház a kikötõbe vezetõ út bal oldalán), és a ládájában ott a kehely. Az utolsó kelyhet csak akkor tudod megszerezni, ha már be tudsz menni a tanácsházára: az emeleten, az egyik kandallópárkányon találod. Amint megvan a hat, vidd vissza õket Cassiának.

Táborválasztás

A fenti küldetések elvégzésével nincs más hátra, mint eldönteni, melyik táborhoz akarsz csatlakozni. A Zsoldosok leginkább közelharcban jeleskednek, nekik lesznek a legjobb közelharci fegyvereik. A Milícia a páncélok terén a legerõsebb, illetve késõbb néhány varázslat elsajátítására is lehetõségük van. A Tanoncok legfõbb fegyvere a mágia, leginkább sebzõ és idézõ varázslatok képében. Azoknak, akik újrajátszó mentést akarnak csinálni, itt az alkalom, de elõtte mindenképpen illik bejárni a térképet. Ha valaki a tanulós küldetések kivételével mindent megcsinál, és legjobb tudása szerint bejárja a térképet, akkor eddigre 9.-12. szint közötti karaktere lesz, rengeteg TP-vel.

Ha harcossal vagy, válaszd a Zsoldosokat, íjászoknak a Milícia a legjobb, míg varázslójelölteknek a Kolostor.

Küldetés: Felvétel a Milíciához (Khorinis)

Beszélj Lord Andréval. Kétféleképpen csatlakozhatsz a Milíciához, de mivel az egyikhez a tolvajcéhet kell lebuktatnod (ami többet árt, mint használ, fõleg mivel valószínûleg íjász akarsz lenni, ha a Milíciát választottad), ezért én itt csak a másik megoldással foglalkozom, ami egyébként könnyebb is. Csináld meg a 'Tanítvány Khorinisban' küldetést, és beszélj újra Andréval. Mondd neki, hogy kész vagy csatlakozni, és máris megoldottad a feladatot.

Küldetés: Felvétel a Zsoldosokhoz (Onar tanyája)

Beszélj Lee-vel, majd kezdd el megoldani a 'Zsoldosok tisztelete' küldetést. Mielõtt azonban visszamennél Torlofhoz megkérdezni, hogy áll a szénád, mindenképpen állítsd Cordot is a magad oldalára. Ha beszéltél Torloffal, menj be Lee-hez, majd beszélj Onarral, és fogadd el a napi 50 aranyat. Beszélj újra Lee-vel, és már csatlakoztál is.

Küldetés: Bejutás a kolostorba (Kolostor)

Az elsõ dolog, amire itt szükséged van, az 1000 arany. Ezt a térkép felderítésével és a küldetések megoldásával viszonylag hamar össze lehet szedni. A másik, ami a bejutáshoz kell, az egy birka. Menj Onar tanyájához, és a pajta mögött (valahol Cord közelében), az erdõben találod Pepét, a birkapásztort. Vegyél tõle egy birkát (további 100 arany), és irány a kolostor. Ne siess nagyon, mert a birka lassabb nálad. A Kolostor elõtt találod Pedro-t, beszélj vele, és mondd meg neki, hogy szeretnél bemenni a kolostorba. Ha minden rendben, akkor ad egy kulcsot, menj be a kolostorba, és beszélj Parlannal.

Táborválasztás után felvehetõ küldetések

Küldetés: Ragadozókarmok (Khorinis, Felsõváros)

Beszélj Luteroval, és kérdezd meg, hogy szüksége van-e valamire. Egy különleges ragadozókaromra van szüksége, amit a Bányavölgyben találsz. Csináld meg a második fejezetben a 'Ragadozóvadászat' küldetést, és szedd ki a falkavezér karmait, az meg fog felelni Luteronak. Ha visszaviszed neki, egy gyûrût kapsz cserébe (+5 védelem minden ellen). A falkavezér karmait akkor is meg tudod szerezni, ha nem értesz a karmok kinyeréséhez!

Küldetés: A fekete prém (Onar tanyája)

Amint meglát, Raoul elkezd neked magyarázni. Hallgasd végig, kérdezd meg mi baja, mire azt mondja, hogy ölj meg egy Fekete Trollt. Mondd, hogy nem probléma, erre azt mondja, hogy bizonyítékul hozd el a bõrét. Ha nem értesz a bõrök lenyúzásához, akkor a küldetés elvállalása után Raoul is meg tud tanítani. A Fekete Trollt a térkép is jelöli, fenn északon (itt volt a Napfényaloé is). Ha megölted (lásd a trollok leírását egy hatékony taktikáért, akár a játék legelején megölheted a fekete trollt), és értesz a bõrök lenyúzásához, akkor hozzájutsz egy fekete troll prémhez, ezt kell odaadnod Raoulnak (Bosper úgysem veszi meg).

Csapatfüggõ küldetések

Küldetés: Hol van Peck? (Khorinis - Milícia)

Mikor Andrétól megkapod a páncélodat, kérdezz rá, hogy fegyvert is kapsz-e. Erre elküld, hogy kerítsd elõ Pecket, és akkor megkapod a fegyveredet is. Pecket a kikötõben, a Piroslámpás házban találod, beszélj vele. Menj vissza Andréhoz, és jelentsd neki, hogy Peck a helyén van, de ne áruld el neki, hogy hol akadtál rá.

Küldetés: Egy csomag tele kenderrel (Khorinis - Milícia)

André következõ feladata, hogy találd meg azt a csomag kendert, amit a Zsoldosok nemrég a városba juttattak. Mivel valószínûleg megcsináltad az 'Egy csomag kender' küldetést, ezt a csomagot már nem fogod tudni Andrénak odaadni, mondd meg neki rögtön, hogy bedobtad a kikötõbe. Ha netán nem csináltad meg az említett küldetést, akkor most nézd meg a leírását, abban megtalálod, hogy hol a csomag.

Küldetés: A kenderárus (Khorinis - Milícia)

A csomagot ugyan megtaláltad, de André elküld, hogy kerítsd elõ azt is, aki árulja. Beszélj Mortissal, aki elmondja, hogy Milíciavértben semmire nem fogsz menni a kikötõben. Vedd le a páncélodat, és keresd meg Meldort. Kérdezd meg tõle, hogy hol lehet itt kendert venni. Menj a Piroslámpás házba, és beszélj Bromorral, mondd neki, hogy szórakozni akarsz (50 arany). Ezután menj Nadjához, és menj fel vele a szobába. Még mielõtt elkezdesz vele hkm... szórakozni, kérdezd meg tõle, hogy hol vehetsz kendert. Ez újabb 50 aranyadba kerül, és ha kiszórakoztad magad, akkor menj is le a bejárat elé, és beszélj Borkával. Bármit mondasz is, Nadját ne áruld be, és máris nyélbe ütheted az üzletet (további 50 arany). Ezután már csak vissza kell menned Andréhoz jelenteni.

Küldetés: Probléma Lobart tanyáján (Khorinis - Milícia)

André következõ küldetése, hogy menj, és oldd meg a problémát Lobart tanyáján. Menj Lobarthoz, aki szeretné, ha kiirtanád a földrablókat a tanyáján. Tedd ezt, és beszélj Lobarttal, majd menj vissza Andréhoz.

Küldetés: A szövetségajánlat (Onar tanyája - Zsoldos)

Lee elsõ feladatát rögtön megkapod, amint csatlakozol a zsoldosokhoz. Egy levelet kell eljuttatnod Lord Hagennek, a Lovagok vezérének. Menj Khorinisba, azon belül is a Felsõvárosban a Tanácsházára. Az õröknek mondd az igazat, és máris bejutsz Lord Andréhoz. Beszélj vele, majd a Második Fejezetbe átlépve menj vissza Lee-hez, és jelentsd neki, hogy Hagen nem fogadta el az ajánlatot.

Küldetés: Munka a közösségért (Kolostor - Tanonc)

Amint bejutsz a kolostorba, és beszélsz Parlannal, megkapod ezt a küldetést. Menj elõször Opoloshoz (rögtön a bejárattól balra, bárányok veszik körül), és add le neki a birkádat. A bejárat másik oldalán, az elsõ épületben megtalálod Goraxot, neki kell az aranyakat leadni. Ha ezzel megvagy, menj vissza Parlanhoz, és kérdezd a közösségi munkáról. Elmondja, hogy a mágusoktól fogsz feladatokat kapni, és amikor már eleget dolgoztál, akkor bemehetsz majd a könyvtárba. Teljesítsd a következõ küldetéseket:

  • A tanoncok szobái
  • Kolbászosztás
  • A borszállítmány
  • Hét növény
  • Az eltûnt recept
  • Egy ima a lovagokért
  • Isgaroth problémája

Ha ezekkel megvagy, akkor beszélj újra Parlannal, és kérdezd meg, hogy bemehetsz-e a könyvtárba.

Küldetés: Opolos és a könyvtár (Kolostor - Tanonc)

Kérdezd meg Opolost, hogy mióta van a kolostorban. Elmondja, hogy három éve, de mivel a birkákra kell vigyáznia, a könyvtárnak még a közelébe sem engedték, így nem tudja a könyveket tanulmányozni. A küldetés befejezése csak a 'Tûz Próbája' küldetés megoldása után lehetséges, a megoldást lásd ott.

Küldetés: Opolos és a recept (Kolostor - Tanonc)

Kérdezd meg Opolostól, hogy mit tud tanítani, és elmondja, hogy szeretne vetni egy pillantást Neoras manaitalainak receptjére. 'Az eltûnt recept' küldetés megoldása közben a kezedbe kerül ez a recept, de mielõtt visszaadod Neorasnak, mutasd meg Opolosnak is, és máris kész a küldetés.

Küldetés: Harcedzés Babonak (Kolostor - Tanonc)

Beszélgess el Babo-val, és elmondja, hogy tud tanítani fegyverekkel harcolni, de csak akkor, ha elõbb ráveszed valahogy Sergio-t, a Kolostorban tartózkodó lovagok, hogy Babo néhány órát vehessen tõle. Beszélj Segioval, és kérd meg, hogy tanítsa Babo-t, majd menj vissza Babo-hoz, és add át neki a lovag üzenetét.

Küldetés: Babo és a növénykert (Kolostor - Tanonc)

Beszélj Opolossal, és ha mindenrõl kifaggatod, megtudod, hogy Babo és Agon nem nagyon szívlelik egymást. Kérdezd meg Babo-t a dologról, és elmondja, hogy a dolog oka, hogy jobban ért a növényekhez, mint Agon, ezért Agon haragszik rá. Mivel már otthon is foglalkozott növényekkel, szeretne itt is a kertben dolgozni. A küldetés befejezése csak a 'Tûz Próbája' küldetés megoldása után lehetséges, a megoldást lásd ott.

Küldetés: A tanoncok szobái (Kolostor - Tanonc)

Parlan azt a feladatot adja, hogy takarítsd ki a négy szobát, ahol a Tanoncok laknak. Találsz egy seprût az udvar egyik s



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 10
Heti: 88
Havi: 60
Össz.: 59 548

Látogatottság növelés
Oldal: Gothic 2 végigjátszása part 1
Gothic-egy igazi RPG - © 2008 - 2024 - gothic.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »